بلاگ

  • ۰
  • ۰

در این مقاله با تعدادی از تجهیزات صنعتی آشنا می‌شویم. با ما همراه باشید.

ترانسمیتر فشار

ترانسمیتر فشار از تجهیزات صنعتی است که در طیف گسترده‌ای از بخش‌های صنعتی استفاده می‌شود. مثلا برای اکتشاف نفت. در این بخش، سنسورهای فشار، تفاوت ارزش بین داخلی و خارجی تجهیزات حساس به فشار را اندازه گیری می‌کنند. اکثر ترانسمیترهای فشار بسیار بادوام هستند و می‌توانند در هر محیطی با عمر طولانی مقاومت کنند. انواع ترانسمیتر فشار در طیف گسترده‌ای از موارد قابل استفاده هستند زیرا می‌توانند به سیستم های دیگر مانند مدارهای الکتریکی متصل شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پرشر ترانسمیتر به صفحه زیر بروید:

https://co-asa.com/pressure-transmitter/

 

 همچنین ترانسمیتر فشار به طور گسترده در بخش دریایی استفاده می‌شود. در صنعت دریایی، همه چیز حول محور مسئولیت و کارایی می‌چرخد. در صنعت دریایی، ترانسمیترها اطلاعاتی را در مورد فرآیندهای مایع یا گاز به سمت موتورخانه یا برای نظارت ارائه می‌دهند.

انواع مختلفی از ترانسمیتر فشار وجود دارد. اما علیرغم این واقعیت، این تجهیزات صنعتی تقریبا به یک روش کار می‌کنند. ترانسمیترهای فشار با اندازه گیری فشار و تبدیل آن به سیگنال الکتریکی آنالوگ کار می‌کنند. به طور کلی یک ترانسمیتر فشار از سه جزء اصلی تشکیل شده است:

  • سنسور فشار
  • مدار اندازه گیری
  • اتصال فرآیند

برای کسب طالعات بیشتر در مورد سنسور فشار به صفحه سنسور فشار در سایت ابزار سنجش آریا بروید.

نصب یک سیستم اندازه‌گیری ترانسمیتر فشار شامل سه بخش است:

  • لوله هدایت فشار
  • دیافراگم اندازه گیری مرکزی
  • دیافراگم ایزوله (حاوی روغن سیلیکون)

 در حین کار ترانسمیتر فشار، فشار محیط به دیافراگم اندازه‌گیری مرکزی منتقل می‌شود، جایی که غشاء اندازه‌گیری می‌شود. اختلاف فشار باعث تغییر شکل ورق بین این قطعات می‌شود. هنگامی که این تغییر شکل اندازه‌گیری می‌شود، میزان اختلاف فشار قابل اندازه‌گیری است. این اختلاف فشار اندازه‌گیری شده به یک علامت الکتریکی آنالوگ تبدیل می‌شود و اکنون قابل درک است.

 

 

گیج فشار

گیج فشار دستگاهی برای اندازه‌گیری شدت سیال، گاز، آب یا بخار در ماشین‌های تحت فشار برای اطمینان از عدم وجود نشتی یا تغییر فشار است که بر عملکرد سیستم تاثیر می‌گذارد. سیستم‌های فشار طوری طراحی شده‌اند که در محدوده فشار خاصی کار کنند. هر گونه انحراف از میزان‌های قابل قبول می‌تواند به طور جدی بر عملکرد سیستم تأثیر بگذارد. گیج فشار از تجهیزات صنعتی است که میزان فشار قابل‌قبول را در فرایندها چک می‌کند.

گیج‌های فشار بیش از صد سال است که مورد استفاده قرار می‌گیرند و به طور مداوم در حال تکامل هستند تا با نیازهای کاربردهای جدید مطابقت داشته باشند. پیاده‌سازی و استفاده از فشارسنج‌ها با بهره برداری هر چه بیشتر از سیستم‌های فشار وجود آنها در سیستم را به یک ضرورت تبدیل کرده است.

نوع گیج‌ فشار بسته به محل استفاده از گیج تغییر می‌کند. آنها با اندازه‌ها، سبک‌ها و مواد مختلف، متناسب با کاربردهای خاص طراحی شده‌اند. روش‌های مختلفی برای دسته‌بندی و تعریف این تجهیزات صنعتی وجود دارد، از جمله بر اساس کاربرد و روش مورد استفاده برای اندازه‌گیری فشار.

قیمت پرشر گیج

فشار توسط نیروی عمودی اعمال شده در واحد یک سطح تعیین می‌شود، محاسبه‌ای که با استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های مختلف تعیین می‌شود. اندازه گیری صحیح فشار بستگی به مرجع آن دارد. گیج فشار به دو دسته اصلی هیدرواستاتیک و مکانیکی تقسیم می‌شوند.

فشار هیدرواستاتیک: گیج فشار هیدرواستاتیک برای اندازه‌گیری اینن نوع فشار، وزن مایع بالاتر از یک نقطه را اندازه‌گیری می‌کند. این فشار زمانی که مایع در حال استراحت است ایجاد می‌شود. ارتفاع مایع بر فشار هیدرواستاتیک تأثیر می‌گذارد. خواص هیدرواستاتیکی یک مایع ثابت نیست و تحت تأثیر چگالی و گرانش مایع است (که هر دو فشار هیدرواستاتیک را تعیین می‌کنند).

فشار مکانیکی: فشار مکانیکی توسط یک دیافراگم یا لوله بوردون اندازه‌گیری می‌شود که فشار سیال را به نیرو تبدیل می‌کند.

 

هیت پمپ

هیت پمپ از تجهیزات صنعتی دو قسمتی است که از فرآیند تبرید برای تأمین گرمایش و سرمایش استفاده می‌کند. دوجزء یک دستگاه هیت پمپ دو جزء کندانسو و واحد داخلی است. کندانسور در خارج است که مسئول تولید گرمایش یا سرمایش را دارد و واحد داخلی که هوای گرم یا خنک را به داخل خانه منتقل می‌کند. از آنجایی که کندانسور و واحد داخلی توسط خط مبرد از هم «جدا» می‌شوند، پمپ‌های حرارتی ممکن است گاهی اوقات به عنوان «مینی اسپلیت» شناخته شوند. هیت پمپ‌ها نرخ بهره‌وری فوق‌العاده بالایی را ارائه می‌دهند و همچنین فرصتی برای تامین گرمایش و سرمایش بدون نیاز به کانال‌کشی در خانه دارند. از آنجایی که برای انجام این کار مجرایی مورد نیاز نیست، ممکن است به هیت پمپ‌ها دستگاه بدون کانال بگویند.

خرید هیت پمپ یا پمپ حرارتی از توسعه تدبیر و تلاش ماندگار

هیت پمپ‌ها نه فقط به عنوان تجهیزات صنعتی بلکه در مکان‌های دیگر کاربرد دارند. یک هیت پمپ از برق و مبرد برای انتقال گرما از یک مکان به مکان دیگر استفاده می‌کند.  واحد داخل خانه یک هیت پمپ «کاست دیواری» است که در داخل خانه شما نصب می‌شود. واحدهای کاست دیواری و کندانسور پمپ حرارتی توسط خط مبرد به هم متصل می‌شوند. کاست دیواری نوعی سیستم مینی اسپلیت است که در آن یک پیمانکار تهویه مطبوع، هواگیر داخلی را در روی دیوار قرار می‌دهد.

کاست دیواری داخلی به صورت ترموستاتیک کنترل می‌شود تا گرمایش و سرمایش را برای شما فراهم کند. برای خروج گرما، هیت پمپ، فن واحد بیرونی را روشن می‌کند تا فرآیند استخراج گرما از هوای خارج از خانه شما آغاز شود. خط مبرد این گرما را به واحد داخلی منتقل می‌کند و سپس گرما را از طریق یک فن در داخل کاست دیواری به هوای داخل خانه شما منتقل می‌کند. در حالت خنک‌کننده، این فرآیند برعکس می‌شود، گرما را به خارج از خانه منتقل می‌کند و هوای خنک را به داخل باز می‌گرداند.

چیلر اسکرال

انواع چیلر اسکرال به صورت تجهیزات صنعتی یا تجاری برای سیستم‌هایی با ظرفیت کمتر از 30 TR استفاده می‌شوند و می‌توانند برای استفاده در فضای باز یا استفاده در محیط داخلی صنعتی طراحی شوند. چیلرهای اسکرال صنعتی برای استفاده در تهویه مطبوع ساختمان‌های اداری بزرگ و سایر تاسیسات تجاری و صنعتی ایده آل هستند.

یک کمپرسور اسکرال با استفاده از دو اسکرال به هم پیوسته، یعنی یکی در داخل برای فشرده‌سازی مایعات، در این مورد مبرد، کار می‌کند. کمپرسورهای اسکرال به دلیل عملکرد بی‌صدا، روان و قابل اعتمادتر از بسیاری از انواع دیگر کمپرسورها شناخته شده‌اند. در مورد چیلرهای آب خنک، چیلر اسکرال معمولا دارای چند کمپرسور در یک یا دو مدار تبرید هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چیلر اسکرال به صفحه زیر بروید:

https://ttmenterprise.com/%DA%86%DB%8C%D9%84%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D8%B1%D8%A7%D9%84-htype/

 

کنترل با مرحله‌بندی کمپرسورها ایجاد می‌شود. تجهیزات صنعتی اسکرال دارای اجزای مختلفی هستند، مانند: پانل‌های استارت یا کنترل، شیرهای تخلیه، سوئیچ‌های جریان، دریچه‌های انبساط الکترونیکی، اواپراتورهای صفحه لحیم کاری شده، کندانسورهای خنک شونده با هوا یا آب خنک، ساب کولرها و لوله‌های اتصال به هم (به صورت اختیاری).

چیلر اسکرال همچنین برای کاربردهایی مانند پردازش در دمای پایین، بازیابی حرارت، ذخیره سازی حرارتی و یخ سازی مناسب هستند. مهندسان اخیرا چیلر اسکرول را اصلاح کرده‌اند تا بتوانند با یک کمپرسور با ظرفیت بار جزئی کار کنند. پیش از این، آنها فقط می‌توانستند با ظرفیت کامل بدون دستکاری انسان در خارج از دستگاه برقی کار کنند.

مزیت چیلر اسکرال راندمان انرژی آنهاست. این تجهیزات صنعتی همچنین دوستدار محیط زیست هستند، زیرا بسیاری از شرکت‌ها به دنبال کاهش استفاده از مبردهای با پتانسیل تخریب لایه ازن (ODP) هستند. تجهیزات صنعتی چیلر اسکرال نیز به راحتی نصب و نگهداری می‌شوند و می‌توان آنها را برای انواع پیکربندی‌های انرژی، مکانیکی و صوتی سفارشی کرد.

با قابلیت صدای قابل تنظیم، چیلر اسکرال در محیط‌های حساس به صدا به خوبی کار می‌کنند. از آنجایی که قطعات متحرک کمتری نسبت به چیلرهای رفت و برگشتی دارند، چیلرهای اسکرال از نظر تئوری قابلیت اطمینان بیشتری دارند.

  • ۰۰/۱۰/۱۴
  • ایران سرای من

معرفی تجهیزات صنعتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی